5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402 سایت آوین پک موضوع این مقاله است، این بسته بندی ها از کدام المان های طراحی و متریال‌های ساخت، برای بهترین شدن استفاده کرده اند؟ یک جعبه بسته بندی نمونه چقدر میتواند بر میزان فروش و سپس ورود کسب و کارش به بازار هدف کمک کند؟ آیا در تولید این بسته بندی ها به اصول حمل و نقل و انبارداری نیز توجه شده است؟ با خواندن این محتوا علاوه بر رسیدن به جواب سوالات پرسیده شده، در می‌یابید که تولید کنندگان این جعبه‌ها به چه ترفند‌هایی فکر کرده اند که بسته بندی‌شان برای مشتریان، جذاب و برگزیده‌ انتخاب شده است. 

 

ماه جدید و فرصت عالی برای معرفی بسته بندی های جدید

با پیشرفتِ صنعت چاپ و بسته بندی، ایده های جدید و منحصر به فرد جعبه هایی که در پنج سال گذشته تولیدشان در کارخانه های کارتن سازی‌ امکان پذیر نبود، امروزه به راحتی روی مانیتور رایانه طراحان، قابلیت طراحی شدن پیدا کرده و میتوان آنها را به راحتی با دستگاه و ماشین آلات پیشرفته جعبه سازی ها تولید کرد. قدرت بسته بندی و چاپ، دو محرک اصلی هستند که اگر در طراحی آنها خلاقیت بکار برده شود، مشتری را با یک نگاه به خرید محصول علاقه مند می‌کنند.

بسته بندی در دنیای امروز، دو هدف اصلی را دنبال میکند: کیفیت و زیبایی که هر دو، مهم ترین موضوعات برندینگ و رشد آینده یک کسب و کار هستند. وقتی بسته بندی با کیفیت تولید شود، به راحتی چراغ سبز اصول انبارداری، چیدمان فروشگاه و حتی آسیب ندیدن در شرایط مختلف را میگیرد و میتوان آنرا در مسیر های داخلی یا خارجی حمل و نقل کرد. دومین اصل بسته بندی، طراحی است که برای آن تنها روانشناسی مشتری کافی نیست بلکه، مهارت تخیل، خلاقیت و در نظر گرفتن سلیقه مردم در هر ماه به نسبت مناسبت ها، حمل و نقل یا بازوبسته نمودن بسته بندی آسان، به کسب و کار‌ها کمک میکند تا حتی با آنکه نیمی از مسیر یک فروشگاه را طی کرده‌اند، بازگشته و دوباره به جعبه نگاه یا آنرا با هدف خرید لمس کنند.

جعبه مقوایی چای ارگانیک | مدل دو درب دارویی

5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402

مانند محاسبه عدد دقیق جمعیت کل جهان، سخت است اگر بگوییم، چند نفر از مردم به چای علاقه مند هستند. از آنجایی که، چای نوشیدنی است که به طور مستقیم با سلامت انسان در تماس است، اگر بدون بسته بندی یا به صورت فله‌ای وارد بازار شود، پرستیژ کاری تولید کننده‌اش چالش بر انگیز خواهد شد.

پربازدیدترینها: نمونه جعبه مقوایی و کارتن لمینتی چای صادراتی

همانطور که در عکس بالا مشاهده میکنید، متریال اولیه این بسته بندی مقوای ایندربرد است که طبق قوانین سازمان استاندارد برای محصولاتی که مستقیماً با سلامت انسان در ارتباط هستند مانند انواع محصولات غذایی و نوشیدنی ها ( استفاده از مقوای ایندربرد یا دو رو سفید به جای مقوای پشت طوسی) انتخاب شده است.

بیشتر بدانید: جعبه بسته بندی مداد رنگی – نوع طراحی آن چقدر در فروش موثر است؟

از آنجایی که استقبال از این نوشیدنی طعم دار در بازار جهانی بسیار بالاست، کسب و کار‌ها سعی میکنند تا با ارائه یک سبک جدید بسته بندی، خود را به بازار هدف ثابت نمایند. مثلا، قسمتی از این جعبه پرفراژ کاری شده که این امر برای یکنواخت برش خوردن محلهای مشخص شده در بسته بندی استفاده میشود. در نتیجه موقع خرید یا استفاده، علاوه بر اینکه مشتری در محل کار یا خانه، به راحتی میتواند به هر اندازه که میخواهد از چای درون بسته بندی استفاده نماید خطوط پرفراژ نمی‌گذارند، به خود جعبه آسیبی برسد یا آلودگی وارد آن شود و یا جعبه از مسیر نا مشخصی پاره شود که این امر گاها باعث شده چای از جعبه بیرون بریزد.

خواندنی‌ها: پرفراژ در جعبه و کارتن بسته بندی چرا و چگونه انجام میشود؟

ویژگی دیگر این بسته بندی، طراحی رویش است که طلاکوبی شده است. بنابراین، هنگام قرار گیری در قفسه فروشگاه‌ها به دلیل جلوه‌ی طرح رویش به راحتی توجه مشتریان را به خود جلب میکند و میتواند فروش خوبی داشته باشد.

جعبه مقوایی شیرینی دیلان | مدل زیره رویه یا تلسکوپی

5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402

چه کسی فکرش را میکرد، از زمانی که شکلات تنها به عنوان یک ماده‌ی دارویی استفاده می‌شد، امروزه به شکل جامد و حتی درون جعبه‌های منحصر به فرد در بازار عرضه شود؟ وقتی به این جعبه دست میزنید یا حتی وقتی به عکس آن نگاه میکنید، ممکن است نتوانید حدس بزنید، این بسته بندی از جنس پارچه است یا چرم؟ ممکن است خیلی سوپرایز شوید اگر بگوییم متریال اولیه این جعبه، مقوای بافت دار است!

مرتبط ترینها: جعبه شکلات؛ تولید و فروش عمده انواع کارتن بسته بندی شکلات

مقوای بافت دار به دلیل بافت و ضخامت بیشتری که دارد، نسبت به کاغذ‌های معمولی دیگر ضخیم‌تر است و به هیچ عنوان در زمان حمل و نقل، انبار داری یا قرار گرفتن بر روی جعبه‌های دیگر در قفسه فروشگاه‌ها فرو رفته یا چروک نمیشود. به علاوه، از مرحله تولید این مقوا، رنگ را وارد ساختارش میکنند تا جلوه بیشتری داشته باشد. مثلا اگر به رنگ طلایی این بسته بندی نگاه کنید، میبینید که جلوه‌ متفاوت‌تری به نسبت مقواهایی که تا کنون دیده‌اید، دارد.

پربحث ترین ها: جعبه مقوایی قاشق چنگال کارد با چاپ

این طراحی کاملاً مدرن و خاص است، در همین راستا، تولید کنندگان آن از مدل جعبه زیره رویه با در نظر گرفتن طلق روی قسمتی از جعبه برای معلوم بودن محصول استفاده کرده اند تا نگاه مشتریان را به شیرینی‌ها میخکوب و آنها را برای مزه کردن طعم شیرین‌ها، با هدف خرید به سمت جعبه جذب نمایند. یکی دیگر از پارامتر‌هایی که در روند خرید فروش یک بسته بندی اثر گذار است و مشتری را از معتبر بودن سلامت شیرینی‌های داخل بسته بندی برای خرید مطمئن میکند، برند و نام تجاری کسب و کار است که برای این بسته بندی در زیر بسته بندی اعمال شده است.

جعبه کارتنی ایمپلنت های دندانی | مدل کیبوردی

5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402

جعبه کیبوردی یکی از پرطرفدار‌ترین بسته بندی‌ها از 5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402 است. اگر به بخش زوم شده طرح روی بسته بندی، در عکس بالا توجه کنید، میبینید که طراح این بسته بندی از طرح‌های نوستالژیک قدیمی الهام گرفته و با اضافه کردن حس گرمای مهارت دنیای طراحی جدید، آنرا برای مصرف کنندگان با چاپ افست جذاب ساخته است. این طراحی بسیار جسورانه اما برای محصولی مانند ایمپلنت دندان بسیار خاص و منحصر به فرد است.

ایمپلت دندان یک روکش دندان مصنوعی است که به جای دندان‌های از دست رفته جایگزین میشود. از آنجایی که شاید برای خیلی‌ها شکل خود دندان زیبا نباشد یا برخی ممکن است از رو به رو شدن با واقعیت ایمپلت دندان و تصور مراحل ایمپلنت واهمه داشته باشند، همین موضوع در کارتن لمینتی هم صدق میکند. طراحان این گونه بسته بندی ها همیشه از طرح های ساده همراه با درج اطلاعات کسب و کاری که آن محصول را تولید کرده است، استفاده میکنند تا علاوه بر ایجاد انگیزه خرید، اعتماد مشتری را به معتبر بودن شرکت تولید کننده ‌آن جلب نمایند.

مهم ترینها: جعبه و کارتن بسته بندی گیتار

متریال اصلی این بسته بندی برای قسمت داخلی جعبه، کرافت سفید و مقوای گلاسه، برای بیرون آن در نظر گرفته شده است. برای القای حس بهداشتی بودن در ساختار این بسته بندی از کارتن سینگل فیس با کوچک ترین فلوت کارتن استفاده شده تا نگاه مشتری به قهوه ای لایه سینگل نیوفتد. نحوه باز و بسته شدن این جعبه نیز کاملا بهداشتی است، به جای چسب یا منگنه این جعبه به شکل صندوقی و کیبوردی است و با چفت شدن درب جعبه، ایمپلت دندان به هیچ عنوان از داخل بسته بندی تا زمانی که فرد درِ جعبه را باز نکند، خارج نخواهد شد.

دیدنی‌ها: جعبه و کارتن ظروف چینی و شکستنی

به عکس سمت راست داخل دایره نگاه کنید، تا حالا فکر کرده‌اید که اصلا چرا برای سقف و کف جعبه ها ستون در نظر میگیرند؟ دلیل اضافه شدن ستون ها این است که آنها اجازه نمیدهند سقف جعبه فرو رفته شود. همانطور که در عکس میبینید، ستون‌های دو طرف جعبه که برای این کارتن به صورت دوبل نیز در نظر گرفته شده اند در زمان حمل و نقل یا انبارداری از جعبه محافظت و نمیگذارند محصول داخل جعبه زمانی که تعدادی از آنها روی قرار میگیرند، آسیب ببیند.

جعبه کارتنی روغن زیتون | مدل دسته دار

5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402

حفظ مرغوبیت و تازگی روغن زیتون، مهم ترین ویژگی‌هایی هستند که یک جعبه بسته بندی با کیفیت باید داشته باشد تا مشتری را ترغیب به خرید و اعتماد به تولید کننده آن نماید. از آنجایی که بازار مصرف این ماده غذایی در ایران بسیار افزایش یافته، تهیه یک جعبه کارتنی ساده اما با کیفیت یک فرصت طلایی است تا برند شما به انتخاب اول مشتریان تبدیل شود. و از این رو بسته بندی مواد غذایی بسیار پر اهمیت گشته است.

بشناسید: دستگاه های کارتن سازی چه تعداد هستند و مهم ترین آنها کدام است؟

اگر قرار باشد روغن زیتون را داخل یک پک اولیه به عنوان مثال: قوطی شیشه‌ای یا پلاستیکی در بازار عرضه کنید، لازم است متریال پک ثانویه آن را بسیار با کیفیت در نظر بگیرید تا حین جابه جایی یا چیده شدن درون قفسه‌های فروشگاه به راحتی آسیب نبیند. به جعبه کارتنی روغن زیتون در عکس بالا نگاه کنید، با کمی دقت متوجه کیفیت و استحکام آن خواهید شد. این بسته بندی از ورق کارتن سه لایه تشکیل شده و علاوه بر محافظت از محصول در برابر نور خورشید و رطوبت هوا، کمک میکند تا روغن از آلودگی محیط دور باشد.

از دیگر ویژگی‌های مفید این بسته بندی، میتوان به دسته دار بودن آن اشاره کرد که همانطور که در عکس مشاهده میکنید، از جنس خود جعبه کارتنی میباشد. این انتخاب هوشمندانه برخلاف دسته‌های نخی یا کنفی استحکام و قدرت بیشتری دارد و مشتری میتواند به هنگام خرید محصول، آنرا به راحتی و بدون نگرانی از افتادن و آسیب دیدن کالا، تا مقصد خود حمل نماید.

مرتبط‌ترینها: انواع جعبه و کارتن دسته دار بسته بندی کالا

تصمیم گیری در مورد طرح و نوع چاپ بسته بندی به مشتری بستگی دارد، مثلا همانطور که میبینید این جعبه از چاپ فلکسو است و توسط ابزاری با نام کلیشه چاپ خیلی ساده و شیک با طرح واضح بر روی جعبه درج شده است. انتخاب این نوع چاپ و همچنین مدلی که برای تولید بسته بندی در نظر گرفته شده، به راحتی توجه مشتریان را به خود در قفسه فروشگاه‌ها جلب خواهد کرد.

جعبه کارتنی انار | مدل چهار درب یا آمریکایی

5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402

انار از آن دسته از محصولاتی است که علاوه بر بازار داخلی در بازار خارجی نیز پر طرفدار است. آخرین جعبه‌ از 5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402 که قصد معرفی آنرا داریم، نیز برای عراق همسایه آماده شده و یک بسته بندی صادراتی است. از آنجایی که ممکن است 8 تا 15 عدد انار داخل این بسته بندی توسط منقسم کارتن چیده شود و در این صورت وزن انارها تا 8 کیلوگرم خواهد شد، برای ساخت بسته بندی این انارها از کارتن 5 لایه استفاده شده است.

دیدنی ها: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی کشور عراق

یکی از مهم ترین ویژگی‌های بسته بندی بالا، چهار درب بودن آن است که به راحتی میتوان آنرا با منگنه یا چسب محکم کرد تا تغییرات آب و هوایی و ضربه‌های حین مسیر به انار داخل بسته بندی آسیبی نرسانند.

از آنجایی که این بسته بندی برای استفاده در بازار صادراتی تولید شده، چاپ فلکسوگرافی روی آن سود دهی بیشتری برای برند شما، بخاطر توجه بیشتری که از مشتریان میگیرد، خواهد داشت.

حرف آخر

در این مقاله به معرفی 5 مدل بهترین جعبه و کارتن بسته بندی دی ماه 1402 پرداختیم و در ماه های آینده منتظر انتخاب بهترین های دیگر در صنعت جعبه سازی باشید. برای کسب مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش با ما در تماس باشید.