چگونه ابعاد صحیح برای سفارش بسته بندی کالا یا محصول را تعیین کنیم؟

برای تولید جعبه و یا کارتن و هر نوع بسته بندی شش وجهی به مقادیر طول، عرض و ارتفاع نیاز داریم. بسیاری از مشتریانی که تا کنون بسته بندی خاصی نداشته اند و یا قصد تغییر نوع بسته بندی کالا یا محصول خود به شکل جعبه کارتنی و یا جعبه مقوایی را دارند می پرسند نحوه تعیین ابعاد، به چه صورت است.

قبل از هر تصمیم و اقدامی برای تعیین ابعاد باید برخی جوانب و مسائل در نظر گرفته شود. در اینجا نکاتی مطرح می شود که شاید در تصمیم گیری به شما برای تعیین ابعاد کارتن و جعبه بسته بندی کمک کند.

 

 بیشتر بدانید: استعلام آنلاین قیمت کارتن

 

بازار داخلی

الف: اگر کالا یا محصول برای فروش داخلی باشد:

1- با توجه به شناخته بودن یا نبودن محصول و میزان مصرف تا چه میزان از محصول یا کالا را می توان به یک مرکز پخش، فروشگاه و یا مغازه برای فروش در بازه معین با توجه به زمان مصرف بهینه محصول واگذار کرد.

2- اگر ابعاد برای بسته بندی های خُرد یا فروشگاهی مورد بررسی است؛ با توجه به قیمت محصول و توان خرید مردم، یک بسته از محصول تولید شده باید در چه وزن و مقداری عرضه شود و آیا جمع هزینه پرداختی برای یک بسته، از سوی مشتری قابل قبول است؟

3- در صورتی که قرار است یک کارتن عمده (کارتن مادر) برای تعدادی از بسته های کوچک خُرده فروشی تولید شود، با توجه به قیمت محصول آیا تعداد بسته های خرده و کوچک در یک کارتن مادر تناسبی با قیمت تمام شده و صرفه اقتصادی دارد؟ یا به عبارتی با سر شکن کردن هزینه کارتن بسته بندی مادر بر روی تعداد بسته های داخلی یک جعبه آیا این هزینه قابل توجیه است؟

4- بسته بندی به چه صورت و با چه جنس و ترکیبی باشد که علاوه بر زیبایی و جلب نظر بیننده، از محصول در برابر شرایط حمل و نگهداری محافظت کند. این را به ما بسپارید.

5- حجم محصول نسبت به وزن در نظر گرفته شود که حمل و نقل کالا بدون زحمت انجام شود.

 

 بیشتر بدانید: جعبه مقوایی و انواع بسته‌بندی مقوایی

 

بازار خارجی

ب: اگر کالا یا محصول صادراتی است باید علاوه بر همه ی این موارد، ابعاد کانتینر و یا وسیله ی حمل و یا پالت هایی که کارتن ها روی آن ها چیده می شوند را با توجه به قوانین و استانداردهای حمل محصول برای مقصد نیز در نظر گرفت تا حمل کالا به درستی و سلامت انجام شود.

چگونه ابعاد کارتن و جعبه بسته بندی را مشخص کنیم؟

1- اگر امکان ارسال نمونه برای اندازه گیری ابعاد کارتن و جعبه بسته بندی میسر نیست، یک نمونه از محصول یا کالا را به کارتن سازی جهت تعیین جرم حجمی ارسال کنیم تا اقدامات لازم توسط طراح قالب ساز انجام شود.

2- چنانچه محصول به صورت باز باشد و ابعاد مشخصی نداشته باشد مانند ادویه جات، انواع مواد پودری، قند و شکر، خشکبار و... از طریق گوناگونی می توان آن را اندازه گیری کرد، مثلا هر کیلو گرم از محصول از نظر حجمی چه فضایی نیاز دارد.

کافی است مقدار مشخصی مثلا یک کیلوگرم از آن محصول را در یک ظرف با طول و عرض مشخص و یا اگر به صورت دایره ای باشد با قطر مشخص ریخته و مقدار ارتفاعی که در آن ظرف بالا می آید را اندازه گیری کنیم. سپس با محاسبه ی سطح مقطع و ضرب مقدار بدست آمده در ارتفاع بالا آمده محصول حجم یک واحد از محصول را مشخص کنید.

3- اگر کالا به صورت یک جسم صُلب و یا یک قطعه قابل اندازه گیری باشد، بر روی سطحی گذاشته شده و با استفاده از خط کش خارجی ترین ابعاد آن را اندازه گیری کرده و آن را ثبت می کنیم. این اندازه ها ابعاد داخلی کارتن یا جعبه را مشخص می کنند و البته بسته به نوع محصول مقداری فضای آزاد به اصطلاح باد خور نیز در نظر گرفته می شود.

 

 بیشتر بدانید: بسته بندی کارتنی و موارد استفاده از این نوع بسته بندی

 

صنایع کارتن سازی، چاپ و بسته‌بندی آوین پک با سالها تجربه در زمینه تولید کارتن و جعبه بسته‌بندی، متعهد در پیشنهاد و تولید مناسب ترین حالت بسته بندی برای محصولات تولید کنندگان و تجار می باشد. برای مشاوره رایگان در این زمینه از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان آوین پک در ارتباط باشید.

 

وب سایت رسمی کارتن سازی آوین پک

 

لینک تماس با ما