کارت ویزیت از مهمترین های هر کسب و کار امروزی تلقی میشود. هر تولید کننده ای در ابتدای کار خود، فروش آن چنانی نداشته و این موضوع کاملا طبیعی است زیرا هنوز شناخت کافی از برند یا کسب و کار او میان مردم وجود ندارد؛ بدین ترتیب آنها به دنبال راهی برای شناساندن حرفه خود هستند که یکی از آنها استخدام بازاریاب بوده که نیازمند صرف هزینه زیادی است اما نباید دلسرد شد زیرا یکی از روش های ایده آل و مقرون به صرفه که با آن میتوان در حیطه کاری خود، بازاریابی و تبلیغات نمود، استفاده از کارت ویزیت هاست. اگر میخواهید با استفاده از کارت ویزیت به کسب و کار خود سامان دهید، این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با کارت ویزیت

کارت ویزیت یک کارت کوچک بوده که حاوی اطلاعات کاری و تجاری است؛ این کارت برای ارتباطات، شبکه سازی و به عنوان راهی برای ارائه حرفه ای یک سری اطلاعات در مورد کسب و کار اعم از آدرس، وب سایت، آیدی شبکه های اجتماعی، عنوان شغلی و از این قبیل موارد به کار میرود و به عنوان نماینده یک تجارت در میان مردم در نظر گرفته میشود. شایان ذکر است که کارت ویزیت نقش مهمی در پیشرفت و شناخته شدن یک حرفه خواهد داشت.

شاید با خود بگویید که چگونه یک کارت در ابعاد کوچک میتواند چنین رسالت بزرگی را انجام داده و موجب شکوفایی یک برند شده و به آن عمومیت ببخشد؟!

در جواب به این سوال باید گفت که تمام اطلاعات حاصل از کسب و کار نظیر نام برند، لوگوی مربوطه، آدرس، وب سایت، شماره تماس و غیره بر روی یک تکه کارت کوچک درج شده و مخاطب با یک نگاه میتواند به اطلاعات زیادی در مورد کسب و کار شما دست یابد.

آیا سبک زندگی دیجیتالی ما تاثیری بر تولید کارت ویزیت ها داشته است؟

پهنه جهانی وب تاثیر عمیقی بر تعاملات و رفتار های ما داشته و با توجه به این که سبک زندگی ما به سمت مدرنیته شدن در حال حرکت است، میتوان با یک سرچ ساده در مرورگر به هر آنچه که در ذهنمان است، دست یابیم. اما جالب اینجاست که با وجود پیشرفت های اخیر و ظهور تکنولوژی و فناوری های نوین، هنوز کارت ویزیت ها پا بر جا هستند و به وفور در دست مردم و یا  در کیف پولشان دیده میشود. به نظر شما علت چیست؟ چه عواملی سبب شده تا کارت ویزیت ها تا این برهه از زمان، همچنان توده عظیمی از مردم در صدد سفارششان هستند؟

درست است که تکنولوژی، کمک و خدمات بسیاری را برای ما انجام داده اما شرایطی را تصور کنید که اینترنت قطع است یا بسته اینترنتی شما به اتمام رسیده است یا اصلا در جایی هستید که آنتن دهی خوبی نداشته و در همان لحظه نیاز به یک سری اطلاعات در خصوص یک برند یا به دنبال آدرس یه شرکتی هستید؛ در این صورت چگونه میتوانید به آن چه میخواهید دست پیدا کنید؟ به هنگام قرارگیری در چنین موقعیتی مسلما کارت ویزیت کمک بزرگی به شما خواهد نمود. یا افراد مسنی را تصور کنید که توانایی استفاده از گوشی هوشمند را ندارند و قصد رفتن به یک مطب را دارند؛ در چنین شرایطی آنها چگونه میتوانند به آدرس یا شماره آن مطب دسترسی داشته باشند؟!

 

با توجه به مثال هایی که زدیم، دریافتید که کارت های ویزیت هم چنان در این دوره از زمان نیز قابل استفاده و پر کاربرد هستند و صنعتی شدن زندگی ما ثاثیری بر کاهش روند تولید آنها نداشته است.

چرا سایز کارت ویزیت ها تا کنون تغییری نکرده است؟ 

آیا تا به حال این سوال برایتان پیش نیامده که چرا طی سال ها سایز و ابعاد کارت ویزیت ها تغییری نکرده است؟ کارت های ویزیت از آنجایی که معرف یک حرفه یا برند بوده و حاوی اطلاعات زیادی از کسب و کار هستند، در قدم اول باید به اندازه و ابعاد آن توجه نمود. همان گونه که مشاهده می کنید، اکثر کارت های ویزیت به شکل مستطیل بوده و ابعاد آنها 9*6 یا 8.5*4.5 سانتی متر است. به طور کلی سایز کارت ویزیت تمامی کشور ها کم و بیش یکسان است و تنها در حدود چند سانتی متر یا میلی متر با یکدیگر تفاوت دارد.

بارز ترین دلایلی که سبب شده ابعاد کارت ویزیت تا کنون تغییری نکرده باشد، عبارت اند از:

  • خوش دست بودن
  • حمل و نقل آسان
  • جا شدن در کیف پول یا کیف مخصوص کارت ها
  • مقرون به صرفه بودن
  • سهولت اعمال چاپ بر روی آن

تاثیر چاپ در کارت ویزیت

چاپ و خدمات چاپ پر اهمیت ترین موضوعی هستند که باعث ایجاد جلوه های ویژه در کارتن ویزیت میگردد. جنس کارتن ویزیت ها اکثرا مقوایی بود و چاپ پذیری بالایی دارند. انجام چاپ در شرکت های بسته بندی ، کارخانه های کارتن سازی و یا جعبه سازی ، چاپخانه ها و اصنافی از این قبیل صورت میپذیرد.

انواع شکل هندسی کارت های ویزیت

اگرچه اکثر کارت های ویزیت شکل هندسی مستطیلی دارند، اما بعضی از شرکت ها به منظور تنوع کاری و جلب نگاه مخاطبان، کارت های ویزیت خود را در اشکال هندسی گوناگونی نیز سفارش میدهند. این شکل میتوانند به صورت گوشه گرد ( دور گرد)، مربع، گرد و یا پروانه ای طراحی شود.

علاوه بر مدل های گفته شده به منظور زیبایی بیشتر کارت های ویزیت میتوان از کد QR بهره برد تا مشتری با اسکن کردن، تمام اطلاعات مورد نیاز را به دست آورد.

مهم ترین مزایای استفاده از کارت ویزیت

  • برند سازی
  • در دسترس بودن
  • افزایش آمار درآمد
  • اطلاع رسانی به مشتری در کسری از ثانیه
  • کلاس کاری کسب و کار یا حرفه شما
  • افزایش تعداد مشتری
  • بازیافت پذیری

قیمت کارت ویزیت

قیمت کارت ویزیت بر اساس جنس و فرایند تولید سنجیده میشود. همچنین تیراژ انتخابی اگر در حداکثرترین تعداد باشد حداقل ترین قیمت براورد میشود. به عنوان مثال کارتن ویزیت مقوایی ارزان تر از کارت ویزیت لمینت شده است.

چکیده آن چه که بیان شد

ارائه کارت ویزیت یکی از شیوه های حرفه ای به منظور ارتباط با مخاطبان است که این میتواند به بهبود کسب و کار شما کمک فراوانی نماید. یکی از ایده های جالبی که سبب جذابیت بیشتر کارت ویزیت شده و سبب میشود که فضای نوشتار بیشتر شود، چاپ دو طرفه آن می باشد؛ به عنوان مثال یک طرف کارت ویزیت حاوی پیام تبلیغاتی و طرف دیگر راه های ارتباطی با کسب و کار مد نظر نظیر درج شماره تماس و آدرس شبکه های اجتماعی.

 

شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل محبوبیت کارت ویزیت پس از اطلاع رسانی در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم، سایز مناسب آن بوده که طی این سالها نیز تغییری ننموده است.