همانطور که میدانید، پا قلب دوم ما انسان ها است و انتخاب یک کفش راحت و سبک، برای سلامت بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد چرا که مدت زیادی پاهای شما درون کفش میباشد. یکی از دغدغه های اصلی برخی از تولید کنندگان و فروشندگان کفش، تهیه پکی مناسب برای محصولاتشان میباشد تا هم کفش درون بسته بندی سالم به دست مشتری برسد و هم اینکه ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد. 

به راستی شما تا چه اندازه به این موضوع اهمیت می دهید؟ اگر تولید کننده یا فروشنده کفش هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

طراحی روی جعبه های کفش

طرح رو جعبه های کفش بسیار پر اهمیت است زیرا پتانسیل بی شماری را در جذب متقاضیان به سمت محصول و برند شما دارد، پس لازم است زمان بیشتری برای فکر کردن روی طراحی آن صرف شود. در این باره میتوانید از لوگو و برند مربوط با شرکت، عکس کفش و موارد مشابه استفاده کرد تا خریدار ترغیب به خرید از محصول مد نظر شود.

مرتبط بخوانید: خرید آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی کفش

در طرح جعبه های کفش این نکته را به خاطر بسپارید که رنگ و طرح ها مطابق با نوع جنسیت (زنانه، مردانه و بچگانه) و سلیقه آنها باشد. به طور مثال، در طرح جعبه های کفش کودکانه، سعی کنید که از رنگ های شاد و طرح های کارتونی که احساس خوب به آنها منتقل میکند، استفاده کنید.

مدل های جعبه های کفش

مدل های گوناگونی از جعبه های کفش در صنعت کارتن سازی و جعبه های بسته بندی تولید شده و کاربرد دارد که انتخاب آنها گاهی بر اساس ویژگی محصول و در مواردی جهت راحتی مشتری انتخاب میگردد. تعدادی از این مدل ها عبارت اند از کیبوردی، چهار درب، تلسکوپی و کشویی که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

کیبوردی

از پرکاربردترین مدل ها برای بسته بندی کالا و محصولات به شمار می آیند که دارای دو زبانه بوده که در لبه های اطراف قرار گرفته و جهت باز و بسته شدن به کار میرود. این جعبه ها در عین حال که بسیار شکیل و کاربردی هستند، دارای استحکام و مقاومت بالایی بوده و به همین جهت پیشنهاد میشود که فروشگاه های اینترنتی و آنلاین از این مدل بسته بندی استفاده کنند.

 

بیشترین مدل جعبه ای که برای کفش و کتانی در بازار به چشم میخورد، جعبه و کارتن کیبوردی است چرا که نسبت به بقیه بسته بندی ها ارزان تر بوده و به راحتی باز و بسته می گردد.

چهار درب

جعبه های چهار درب که نام دیگرشان جعبه آمریکایی است، از سمت بالای جعبه دارای چهار درب میباشد. این کارتن ها جهت بسته بندی محصولات بزرگ و نسبتا سنگین مناسب بوده و از جمله کاربردی ترین و متداول ترین کارتن ها محسوب میشوند و اکثرا بعنوان کارتن مادر برای محصولات کاربرد دارد.

تلسکوپی

مدل تلسکوپی که به اسم زیره و رویه نیز معروف است، این گونه میباشد که درب آن از جعبه جدا میشود. این نوع کارتن به علت شکیل بودن و ایجاد نمایی یک پارچه در صادرات نیز از آن استفاده میکنند.

کشویی

دارای یک غلاف و یک کشو میباشد که برای محصولات صادراتی نیز کارایی دارد. توجه داشته باشید که کارتن های کفش، اغلب از نوع کیبوردی و تلسکوپی میباشند. هم چنین، برای کفش های برند از جعبه های کشویی استفاده میشود. که بسته بندی برند نایک به این شکل طراحی شده است.

 

نکته مهم: برای پک 12 جفتی کفش ها از کارتن مادر پنج لایه و از نوع چهار درب بهره گرفته میشود.

مرتبط بخوانید: انوع مدل جعبه و کارتن بسته بندی کفش برند های مختلف

سایز جعبه کفش

یکی از موضوعات مهم در ساخت و تولید جعبه و کارتن بسته بندی کفش، ابعاد و اندازه آن است زیرا همه کفش ها به شکل یکسان هم اندازه نیستند. کفش ها در سه دسته زنانه، مردانه و بچه گانه تقسیم میشوند که در ادامه به سایز هر یک خواهیم پرداخت.

استاندارد ابعاد کفش زنانه: 7.5*4*13.4            

استاندارد ابعاد کفش مردانه: 10*5*13.25

استاندارد ابعاد کفش بچه گانه: 6*3*5.8

چاپ و تاثیرات آن روی جعبه های کفش

همراهان گرامی، بیشترین سهم در دیده شدن محصول و برجسته شدن برند، همین فرآیند چاپ بوده که هرچه چاپ روی بسته بندی تمیز تر و خوانا تر باشد، سیل عظیمی از متقاضیان را به سوی محصول شما میکشاند.

از تاثیرات اصلی و مهم چاپ در این نوع کارتن ها میتوان به مواردی همچون ماندگاری در خاطر و ذهن مخاطب، تبلیغ برند، دیده شدن زیاد و اعتبار شرکت سازنده اشاره کرد.

انواع چاپ

چاپ در این صنعت بیشتر به دو صورت فلکسویی و افست صورت میگیرد؛ بسته بندی های لمینتی از چاپ افست و در جعبه های فلکسویی از چاپ فلکسو استفاده شده است.

چاپ افست

اگر زیبایی کار برایتان اهمیت دارد، از این چاپ کمک بگیرید زیرا افست هیچ محدودیتی در رنگ نداشته و شما میتوانید هر نوع طرح و رنگی را بر روی کارتن اعمال کنید. به علاوه، به دلیل داشتن وضوح تصاویر و رنگ آمیزی واقعی تر جذابیت محصول شما را در دید مصرف کنندگان بیشتر میکند.

چاپ فلکسو

این نوع چاپ به طور مستقیم روی کارتن انجام میشود که امکان آن در افست وجود ندارد. این مدل چاپ اغلب بر روی کارتن های قهوه ای رنگ صورت میگیرد و نسبت به نوع قبلی قیمت مناسب و پایین تری دارند.

برند های مشهور کفش های ایرانی و خارجی

برند های مختلفی از کفش وجود دارد که بسیار در بازارهای داخلی معروف میباشد و چون هدف همیشه حمایت از تولید ملی بوده به برخی از آنها اشاره میکنیم: ای ال ام، آرت من، ویزلند و ... همچنین از نمونه های خارجی میتوان به نایک، آدیداس، ریبوک و نیو بالانس اشاره کرد.

قیمت کارتن و جعبه کفش

هزینه کارتن بسته بندی کفش را عواملی هم چون ابعاد، نوع ورق، طرح، تیراژ تعیین می نماید. به علاوه، با توجه به نوع کارتنی که انتخاب میکنید (فلکسویی یا لمینتی) و خدمات پس از آن نظیر طلاکوب، نقره کوب، استفاده از سلفون و از این قبیل موارد در تعیین قیمت نهایی کارتن بی تاثیر نخواهد بود.

هدف از تولید جعبه های کفش

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا چرا کفش ها را درون جعبه کارتنی میگذارند؟ چرا آن ها را درون نایلون های پلاستیکی قرار نمیدهند؟ جعبه، کفش را برای مدتی طولانی در خود نگه میدارد زیرا قرار گرفتن آنها در فضای باز سبب کاسته شدن کیفیت و در نهایت خراب شدن آنها میشود. به علاوه، ارائه کفش بدون جعبه به مشتری، جلوه زیبایی نداشته و اعتبار برند را زیر سوال میبرد. هم چنین جعبه کفش، نماد هویت برند شما بوده و سبب دیده شدن آن میشود.

یک جعبه کفش چه ویژگی هایی دارد؟

1-کیفیت مطلوب لوگو جهت تبلیغات

2-مطابق با نوع کفشی که در آن قرار میگیرد، توجیه اقتصادی داشته باشد.

3-هماهنگ با سلیقه بانوان، آقایان و کودکان باشد.

4-داشتن اندازه ای فیت و مناسب با محصول

خرید جعبه کفش ارزان

به کارتنی که بدون هیچ گونه طرح و رنگی باشد، جعبه ارزان گفته میشود. در نتیجه اگر میخواهید کارتنی با قیمت مناسب داشته باشید، این نوع کارتن، گزینه مناسبی است.

جعبه کفش آماده چیست؟

منظور از جعبه کفش آماده همان جعبه های کارتنی میباشند. این جعبه ها اغلب برای فروشگاه های اینترنتی و مجازی که به تعداد بسته بندی های کمی نیاز دارند، بسیار مناسب است. از دو روش میتوانید اقدام به خرید این نوع جعبه کنید:

1-مراجعه حضوری به کارتن سازی های فعال

2-خرید اینترنتی

مزایای جعبه کفش آماده

1-برای تهیه آن نیاز به چاپ در تیراژ های بالا ندارید.

2-در سریع ترین زمان ممکن به دست مشتری میرسد.

ترفند سفارش با قیمت تمام شده مناسب

 تا حالا به این فکر کرده اید که چگونه میتوان قیمت جعبه کفش مد نظر را کاهش داد؟

 

قبلا از اینکه خط تولید کارتن سازی و جعبه کفش شروع به تولید کند، نیاز است تا ابعاد جعبه کفش مشخص شود و گسترده آن متناسب با شیت کارتن قرار گیرد تا دور ریز کمتری داشته باشد.

ابعاد جعبه کارتن

قبل از سفارش برای تولید جعبه کفش، ابتدا باید از ابعاد استاندارد آن مطلع باشید؛ اگر احیانا اندازه خاصی مد نظرتان بود، لازم است که این موضوع را با کارشناسان فروش شرکت های کارتن سازی در میان گذاشته تا شیتی را برای جعبه کفش شما در نظر بگیرند که حداقل دور ریز را داشته باشید.

تیراژ

تیراژ یا همان تعداد سفارش یکی از عوامل مهم در قیمت نهایی میباشد. هرچه تیراژ بالاتر باشد، دور چاپ کامل تر شده و قیمت نهایی کاهشی میشود. برای مثال، محصولاتی مثل کفش که تولیدات بالایی دارند را میتوان به صورت عمده  ثبت سفارش کرد تا قیمت مناسب تری داشته باشند.

 

در این نوشته، در مورد جعبه های کفش، طرح روی آنها، چاپ و دیگر موارد به طور مفصل صحبت کردیم و هم چنین ترفند هایی را که سبب کاهش قیمت جعبه کارتنی میشد را برایتان شرح دادیم. امیدواریم از خواندن این مقاله، نهایت استفاده را برده باشید.

برای مشاوره رایگان میتوانید با جستجوی شرکت کارتن سازی در مرورگرتون، از انواع آنها مشاوره رایگان کسب نمایید.